Hazard może uzależniać. Fortuna, Lvbet, Forbet, Totolotek i Milenium to legalni bukmacherzy. Gra u nielegalnych grozi konsekwencjami prawnymi.
Hazard może uzależniać. Fortuna, Lvbet, Forbet, Totolotek i Milenium to legalni bukmacherzy. Gra u nielegalnych grozi konsekwencjami prawnymi.

Polskie zakłady bukmacherskie

polscy-bukmacherzy


Jak polskie zakłady bukmacherskie wykorzystuję ambasadorów brandu?

Zakłady bukmacherskie w Polsce, z kim chcą współpracować rodzime zakłady bukmacherskie.

Przyjrzymy się w jaki sposób legalne zakłady bukmacherskie w Polsce wykorzystują tzw. ambasadorów brandu do budowania swojej pozycji rynkowej. Nasze opracowanie zaczynamy od tego na współpracę z jakimi osobami zdecydowały się firmy bukmacherskie w naszym kraju. Podkreślamy, że w naszym opracowaniu uwzględniamy tylko i wyłącznie legalne podmioty.

fortuna

Ambasadorzy w polskich zakładach bukmacherskich stan na październik 2018

BukmacherAmbasador
EtotoMichał Pol
EtotoRoman Kołtoń
EtotoTomasz Hajto
EtotoTomasz Smokowski
ForbetAndrzej Fonfara
ForbetArtur Boruc
ForbetBożydar Iwanow
ForbetJoanna Kowalkiewicz
ForbetŁukasz Jurkowski „Juras”
FortunaDissblaster
FortunaFootgol
FortunaMarcin Feddek
FortunaPrzemysław Iwańczyk
FortunaZwykły Kibic
LvbetZdzisław Kręcina
MileniumMaciej Szczęsny
STSDamian „Nervarien” Ziaja
STSIzu Ugonoh
STSPaweł „Innocent” Mocek
SuperbetJerzy Dudek
TotalbetAndrzej Twarowski
TotalbetJakub „Kubik” Kubiak
TotalbetMaciej Żuchowski „Morgen”

 

Tylko dla sprecyzowania przez polski zakład bukmacherski rozumiemy bukmacherów, którzy działają w Polsce legalnie na podstawie zezwolenia wydanego przez Ministra Finansów. Każdy dyrektor marketingu oraz prezesi firm bukmacherskich stają przed decyzją jak bardzo inwestować w sponsoring klubów piłkarskich, jak bardzo w ambasadorów brandu, a może jedynym słusznym podejściem jest skupieniu się na inwestowaniu we własny brand?

totolotek

W przeszłości ambasador miał gwarantować bukmacherom wiarygodność.

To fundamentalnie i proste pytanie czy warto pozyskiwać do współpracy ambasadora brandu jest wbrew pozorom bardzo zasadne, gdyż w przyszłości przecież ambasador może z różnych powodów zdecydować się na rozpoczęcie współpracy z inną firmą bukmacherską i co wtedy? Naturalnie można próbować zakazać takiej osobie współpracy z innymi bukmacherami w przyszłości, ale w takiej sytuacji kandydat na ambasadora może zarządzać wyższego honorarium, które na polskim rynku w zależności od nazwiska oraz zakresu obowiązków ambasadora brandu bukmacherskiego waha się w przedziale 10 000 – 50 000 PLN miesięcznie. Historycznie zakłady bukmacherskie zabiegające o pozycję na polskim rynku, w czasach kiedy rozwój technologii wyprzedził rozwiązania legislacyjne czyli początku drugiego tysiąclecia starały się przede wszystkim przekonać użytkowników, że dana firma bukmacherska jest w 100% wiarygodna i można do niej bezpiecznie wpłacać środki i mieć pewność, że w przypadku wygranej zostanie ona w pełni wypłacona. Sztandarowym przykładem rozpoczęcia tego typu współpracy jest posiadająca skandynawskie korzenie firma Expekt, która rozpoczęła współpracę ze Zbigniewem Bońkiem, a więc absolutną legendą polskiej piłki, a potem prezesem PZPN. Warto przypomnieć iż po nowelizacji ustawy hazardowej firma Expekt jest obecnie w Polsce nielegalna i została wpisana do rejestru nielegalnych stron hazardowych. Historycznie, celem firm bukmacherskich w Polsce działających w czasach, kiedy rynek usług bukmacherskich w Polsce był nieuregulowany prawnie gdyż tak jak napisaliśmy rozwój technologiczny wyprzedził zapisy sprawne bukmacherzy starali się przede wszystkim rozpoczynać współpracę z ambasadorami brandu, aby zdobyć wiarygodność. W przeszłości nieposiadający dziś w Polsce licencji bukmacherzy współpracowali z następującymi sportowcami. Sportingbet współpracował z legendą Wisły Kraków, posiadającym w czasach kariery piłkarskiej niebywały instynkt strzelecki pod bramką drużyny przeciwnika Tomaszem Frankowskim, w życiu poza piłkarskim będącym znanym z dużego opanowania, spokoju i dokładnego planu na życie. Z partnerem z ataku Czerwonej Gwiazdy popularnego „Franka” czyli Maciej Żurawskim współpracował w przeszłości duński bukmacher Bet24, nieco starsi czytelnicy mogą pamiętać zakrojoną na dużą skalę akcję marketingową, w której Pałac Kultury w Warszawie został niemalże „wytapetowany” podobizną Macieja Żurawskiego i bukmachera Bet24. Kilka lat później Maciej Żurawski rozpoczął współpracę z greckim bukmacherem Betano, dziś Betano nie jest nielegalne w naszym kraju gdyż dostosowując się do nowych regulacji prawnych w ubiegłym roku wycofało się z polskiego rynku. Legendarny trener Jacek Gmoch, któremu nieco złośliwi komentatorzy w mediach społecznościowych nieustannie przypominają, że jest znany głównie z diagonalnych podań związał się z marką Betsson. Inna gwiazda Wisły Kraków Mirosław Szymkowiak związała się z angielskim potentatem, bukmacherem Ladbrokes. Tak jak napisaliśmy wcześniej w przeszłości działający w mocno skomplikowanej i niezbyt uregulowanej rzeczywistości prawnej bukmacherzy działający w Polsce starali się osobą ambasadora przekonać potencjalnych graczy do swojej wiarygodności. Czas zadać pytanie jakimi kryteriami doboru ambasadorów kierują się legalni polscy bukmacherzy anno domini 2018? Dla takich brandów jak STS, Fortuna czy Totolotek obecnych na polskim rynku od wielu lat wiarygodność nie będzie głównym powodem angażowania danej persony jako ambasadora brandu, zwyczajnie powyższe firmy latami obecności na polskim rynku zbudowały sobie wysoką wiarygodność.
Polskie firmy bukmacherskie anno domini 2018 i ich ambasadorzy

polscy-bukmacherzy_1

Polski bukmacher Etoto i jego ambasadorzy.

Przegląd ambasadorów brandu w polskich zakładach bukmacherskich warto rozpocząć od Etoto, bukmacher ten rozpoczął współpracę z absolutną elitą dziennikarzy sportowych w Polsce. Ambasadorami polskiego bukmachera Etoto zostali: Mateusz Borek, Tomasz Smokowski, Roman Kołtoń, Michał Pol oraz Tomasz Hajto. Co ciekawe w przeszłości większość tych dziennikarzy sportowych była mocno związana współpracą z innymi firmami bukmacherskimi. Mateusz Borek przez wiele lat współpracował z francuskim bukmacherem BetClic, Tomasz Smokowski z Unibet a Michał Pol z drugimi pod względem udziału rynkowego w Polsce zakładami bukmacherskimi Fortuna.

polscy-bukmacherzy_2
Andrzej Twarowski twarzą polskich zakładów bukmacherskich Totalbet

etoto

Tomasz Smokowski oraz Andrzej Twarowski rozstali się z NC+ marząc o wystartowaniu z własnym projektem, plan ten się nie powiódł. Dziś Tomasz Smokowski rozpoczął zawodową przygodę ze stacją Polsat, która nabyła prawa do pokazywania piłkarskiej Ligi Mistrzów, a Andrzej Twarowski zdecydował się na powrót do poprzedniego pracodawcy. Również w temacie współpracy z firmami bukmacherskimi zdecydowali się wybrać odmienne drogi. Andrzej Twarowski został twarzą jednego z najnowszych polskich zakładów bukmacherskich zakładów Totalbet, powyżej na zdjęciu w zielony T-shircie, kolor zielony jest dominującym kolorem bukmachera Totalbet. Tomasz Smokowski postawił na stylowy ciemnogranatowy garnitur i markę Etoto.

polscy-bukmacherzy_3
polscy-bukmacherzy_4
Polski, legalny bukmacher Forbet stawia na swoisty mix ambasadorów

forbet
O ile Etoto i Totalbet postawili na dziennikarzy sportowych, w Etoto jedynie Tomasz Hajto ma za sobą piłkarską karierę, niemniej dzisiaj realizuje się jako komentator meczy piłkarskich oraz ekspert w studiu sportowym Polsatu, o tyle na swoisty mix z akcentem na mocne uderzenie i sporty walki postawił Forbet. Twarzami tego polskiego bukmachera zostali legendarny Artur Boruc, którego niektórzy czytelnicy mogą kojarzyć ze współpracy z zakładami bukmacherskimi Betsafe (dziś nielegalne, bez licencji w Polsce) wspartego reprezentantami sportów walki czyli Andrzejem Fonfarą oraz Karoliną Kowalkiewicz. Wiele wskazuje na to, że ambasadorem Forbet, który w przeszłości był bardzo mocno kojarzony z LVbetem będzie popularny „Juras”. Artura Boruca oraz opisaną grupę przedstawicieli sportów walki wsparł dziennikarz sportowy Bożydar Iwanow. Trzeba przyznać, że obok Etoto, właśnie bukmacher Forbet skompletował niezwykle ciekawą drużynę ambasadorów marki.

polscy-bukmacherzy_5

polscy-bukmacherzy_6
STS lider polskiego rynku bukmacherskiego wybrał inną drogę stawia na Esport

lvbet
„Nervarien ” streamer LOL twarzą polskich zakładów bukmacherskich STS
Zdecydowany lider polskiego rynku zakładów bukmacherskich STS wybrał odmienną drogę, jedynym sportowym ambasadorem brandu jest Izu Ugonoh, ale jest to wyjątek najprawdopodobniej decyzja podjęta w kontekście gali boksu organizowanej na stadionie narodowym i transmitowanej w prime time w telewizji publicznej. STS zdecydował się mocno zainwestować w kierunku esportu, ambasadorem brandu został m.in. Paweł Mocek znany bardziej jako „Innocent”, czyli jeden z najlepszych polskich graczy w CS:GO. „Innocent” aktualnie reprezentuje barwy grupy Sprot i tak jak wspomnieliśmy poza polskimi zawodnikami będącymi członkami grupy Virtuspro jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych postaci polskiego świata esportu. Oprócz CS, drugą najbardziej popularną grę ze świata esportu jest w Polsce LOL, czyli League of Legends dlatego lider polskiego rynku bukmacherskiego STS zdecydował się także na współpracę z komentatorem, streamerem, influencerem Damianem Ziają, znanym wszystkim pod Nickiem „Nervarien”. Jak widać STS wybrał zatem zupełnie inną drogę niż jego mniejsi konkurenci na polskim rynku bukmacherskim. STS postawił na sponsoring piłkarskiej reprezentacji Polski, wielu klubów sportowych, ale odnośnie ambasadorów sięga po osoby ze świat esportu, a nie sportu.

polscy-bukmacherzy_7

Totalbet także nie zapomina o Esporcie

Oprócz STS drugimi polskimi zakładami bukmacherskimi, które zdecydowały się na rozpoczęcie współpracy z ambasadorami ze świata esportu jest Totalbet. Popularny „Kubik”, czyli Kuba Kubiak jest aktualnie trenerem oraz komentatorem wydrzeń esportowych w przeszłości zawodowo grał w CS GO dla Nomercy oraz Alsen Team. „Kubik” będzie pracował dla Totalbet w duecie z „Morgenem” Maciejem Żuchowskim, który jest jednym z najbardziej znanych komentatorów esportu w Polsce. Specjalizuje się w CS GO.
Na oryginalność i zupełnie inną drogę niż wszyscy inni postawił LVBet.

polscy-bukmacherzy_8

polscy-bukmacherzy_9

Polskie zakłady bukmacherskie Lvbet zdecydowały się na wybór jeszcze innej drogi. Do tej pory poruszaliśmy się w kręgu dziennikarzy sportowych, byłych gwiazd sportu lub esportu natomiast Lvbet postawił na oryginalność i pomysłowość. Do współpracy zatrudnił nieco kontrowersyjnego Zdzisława Kręcinę czyli byłego wiceprezesa PZPN, znanego z tego, że podobno zna on wszystkich i nie ma dla niego spraw nie do załatwienia. W humorystycznych spotach video Zdzisław Kręcina przekonuje, że załatwi nam sukces w Rosji. Jak wiemy to się ostatecznie nie udało, ale Zdzisław Kręcina załatwił w Lvbet dla graczy aplikację mobilną. Teraz już całkiem poważnie informujemy, że Lvbet jest bardzo zadowolony z niesztampowego wyboru i odważnego postawienia na Zdzisława Kręcinę właśnie.

polscy-bukmacherzy_10

Michał Pol tutaj jeszcze w materiale dostępnym na YT jako ambasador Fortuny

Zakłady bukmacherskie Fortuna postawiły w dużej mierze na znanych dziennikarzy, kanał na YT Fortuny zdobył już 30 tysięcy subskrypcji. W przeszłości głównym motorem napędowym brandu był Michał Pol będący w latach 2013-2017 naczelnym „Przeglądu Sportowego” dziś współpracujący już z bukmacherem Etoto. Jesienią 2018 roku Fortuna wśród swoich ambasadorów marki posiada Marcina Feddka oraz Przemysława Iwańczyka a także znanych Youtuberów czy też posiadających dziesiątki tysięcy followersów w innych mediach społecznościowych Dissblastera czy Zwykłego Kibica.
Jedynym polskim zakładem bukmacherskim, który nie zdecydował się do tej pory na rozpoczęcie współpracy z ambasadorem brandu jest trzeci pod względem udziałów rynkowych bukmacher Totolotek. Skromnie wyglądają także pod tym względem działania polskich zakładów bukmacherskich Milenium, które współpracują z Maciejem Szczęsnym i chyba nie do końca mają pomysł jak skutecznie wykorzystać niewątpliwy potencjał tego znanego z ciętego języka ambasadora brandu Milenium. Rumuński Superbet, który na razie posiada jedynie licencję na przyjmowanie zakładów wzajemnych w punktach naziemnych postawił na Jerzego Dudka, według nieoficjalnych informacji kandydaturę jego osoby poważnie rozważał STS.

Polecamy również:

Opisując rynek ambasadorów brandu, warto także podać kilka przykładów z zagranicy, rozpoznawalny także w Polsce bukmacher William Hill zdecydował się rozpocząć współpracę z Anthonym Joshuą. Potentat niemieckiego rynku czyli Tipico od wielu lat współpracuje z Olivierem Kahnem oraz Peterem Schmeichelem. Znani z występów przeciwko piłkarskiej reprezentacji Polski Alan Shearer oraz Michal Owen współpracują odpowiednio z Coralem oraz BetVictor. Marcel Desially oraz Ruud Gullit byli w swoich krajach ambasadorami BetClic zatem także w innych krajach instytucja ambasadora brandu jest niezwykle popularna.
Wracając do fundamentalnego pytania z początku artykułu czy warto rozpoczynać współpracę z ambasadorem brandu naszym zdaniem warto, tylko mówiąc kolokwialnie nie można wszystkich ambasadorów wrzucać do jednego worka. Każdy z ambasadorów jest inną osobą, szefostwo marketingów w poszczególnych brandach musi się upewnić się, że ambasador wpisuje się w potrzeby danego brandu, że profil ambasadora jest dokładnie tym na czym zależy danej firmie bukmacherskiej. Kolejna sprawa to pomysł jak taką osobę wykorzystać, naszym zdaniem zdecydowanie minęły już czasy, kiedy wystarczyło umieścić twarz ambasadora na banerach i stronie bukmachera. Trzeba pokusić się o oryginalność na co dobrym przykładem jest Zdzisław Kręcina w Lvbet, z uznaniem należy się także wypowiedzieć o pomyśle na zespół ambasadorów w Etoto, stylowo z klasą, pozyskano do współpracy elitę polskich dziennikarzy sportowych. Zupełnie inną drogą poszedł STS, który wierzy, że z każdym rokiem coraz ważniejszy dla polskich zakładów bukmacherskich będzie rosnący w siłę Esport. Warto także pamiętać, że ambasadorzy nie grzeszą nadmiernie lojalnością. Mateusz Borek, Roman Kołtoń, Michał Pol, Tomasz Smokowski czy Tomasz Hajto wszyscy z nich w przeszłości współpracowali z innymi firmami bukmacherskimi. Jednym zdaniem naszym zdaniem warto, ale nie z każdym i zakłady bukmacherskie zanim zakontraktują ambasadora powinni mieć pomysł jak z taka osobą odpowiednio współpracować z korzyścią dla brandu.

Polskie zakłady bukmacherskie
5 (100%) 5 votes

Udostępnij

Podobne wpisy

Legalni bukmacherzy online na spotkanie Włochy vs ... W „polskiej” grupie Ligi Narodów Włosi podejmą na własnym terenie ekipę Portugalii Polska nie ma już szans na poprawienie swojej sytuacji w grupie tr...
Typy bukmacherskie online Typy bukmacherskie to jedno z najbardziej popularnych haseł wyszukiwanych przez graczy obstawiających zakłady bukmacherskie online. Jeżeli chcemy wyty...
Jak działają bukmacherzy? Jak właściwie działają firmy bukmacherskie? Bukmacher to firma działająca w obszarze przyjmowania zakładów wzajemnych. Oferuje ona kursy na dane wyda...
Aplikacje bukmacherskie Rozwój serwisów bukmacherskich na polskim rynku Dzisiaj zakłady bukmacherskie to już nie to samo co jeszcze 10-20 lat temu. Początki obstawiania zakł...
Zakłady bukmacherskie jak grać? Powiedzmy sobie wprost, zakłady sportowe zostały stworzone dla emocji gry i zarabiania pieniędzy. Naucz się jak grać w zakładach wzajemnych i osiągaj ...

Bukmacherzy - Zakłady Bukmacherskie